ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ دانشجو 

امام رضا (ع) هيچ کس دم از صوفي گري نمي زند مگر آنکه : هدفش نيرنگ و خدعه وحيله گري است يا گمراه شده يا انسان احمقي است . و چه بسا حيله گر و گمراه و احمق است. سفينه البحار ج 2 ص 57 ، حديقه الشيعه ص 563 ، اثني عشريه شيخ حر عاملي ص 32
+ پاسخ دوستمان در مورد پدر علامه 

ملاك در دين اسلام و اجتهاد نظر پدر علامه مجلسي نمي باشد وگرنه اجتهادي در كار نبود اسلام شناسان ملاك رسيدن به حكم شرعي را اصول اربعه مي دانند كه عبارت از:

1-قران

2-سنت يعني سخن فعل و تقرير معصومين

3-اجماع كه تعريف خاصي در شيعه برآن وجود دارد

4-عقل نه هر عقلي و اين توضيح دارد

بوسيله اين چهار اصل احكام اسلام كشف مي شود

كه معلوم نيست عصاريان دارو ساز يا گنجويان دامپزشك در كجا شريعت آموخته اند كه به سراغ طريقت رفته اند و به مرحله ارشاد و دستگيري رسيده اند اميدوارم دوستان مدافع ذهبي كور كورانه تا يك رساله اي ديدن وجوه ديگر مسله را فراموش نكنند

احاديث در رد صوفيه آنقدر زياد هستند كه كسي كه با پاي عقل بخواهد بررسي كند خواهد فهميد صوفيه و بخصوص ذهبيه فرقه ضاله اي بيش نيستند و درگمراهي بسرمي برند و عرفا واقعي اين فرقه را رد كردنند

+ پاسخ دوستمان در مورد پدر علامه 

اهل فن مي دانند كه علامه مجلسي صاحب كتاب بحارالاانوار اسم كوچكش محمد باقر مي باشد اسم پدر ايشان محمد تقي است

علامه صاحب بحارالاانوار بشدت به كساني كه پدرش را متهم به صوفي گري مي كنند به مخالفت بر مي خيزد

اين رساله كه اين دوستمان فرموده منتسب به پدر علامه مجلسي يعني اين رساله منتسب به محمدتقي پدر علامه مجلسي است كه البته ايشان نيز از علماي زمان خود بوده ولي نه بقدر پسرش و پسر ايشان يعني علامه با ديدگاه رساله مذكور بشدت مخالف است و مدعي شده پدرم براي اينكه بتواند برخي از اين صوفيه را به اسلام دعوت كند با انها كنار آمده

همانطور كه در زمان برخي ديگراز علما اين كار صورت مي پذيرفته و اين از بعد شرعي هيچ اشكالي ندارد و برخي از مواقع با شرايطش واجب است

+ جهت اطلاع 

علامه محمد باقر مجلسي صاحب كتاب بحارالاانوار فرزند محمدتقي است ايشان در مورد اين شبهه كه پدر شان تمايل به فرقه هاي ضاله صوفيه دارد مي فرمايند حاشا و كلا كه پدر من گرايش به صوفيه داشته بله پدر من براي بازگرانندان برخي از فرقه ها با آنها همنوا مي شده تا بتواند آنها را به راه اسلام برگرداننددرضمن كسي با عرفان عرفا مخالف نيست آنچه علما و مراجع و بخصوص علامه مجلسي با تصوف مخالفت مي كردند بحث بدعت هاي ايست كه فرقه هاي صوفيه چون فرقه ضاله ذهبيه دارند بي شك يكي از دلايل اينكه ما بيش از 4000 روايت حديث در رد صوفيه داريم همين بدعت هاي است كه در فرقه هاي صوفيه موجود است روياتي كه در رد صوفيه از امام رضا وجود دارد با سند قطعي كه نمي تواند سند ان خدشه وارد كرد
+ سؤال بي پاسخ 
ضمن تشکر از تلاش شما در پاسخ به سؤال مطرح شده، ما که جوابمونو نگرفتيم. آيا در کلام معصومين (ع) چيزي در مورد حوزه علميه و مراجع تقليد آمده است يا نه؟
درضمن موارد به اصطلاح استدلالي ذيل از ائمه معصومين (ع) و روايات معتبر نبود. البته نظر آيات عظام محترم است اما ملاک، فرمايش ائمه معصومين (ع) است. و هرکس در هر لباس و مقامي بايد به ايشان اقتدا نموده و از ايشان دليل و برهان بياورد در رد يا قبول.

پاسخ

سلام بنده كه هنوز پست وعده داده شده را در وبلاگ درج نكردم اندي صبر كنيد با توجه به وقتم وعده اي به شما دادم كه انشالله عملي خواهم كرددرضمن موافقين و مخالفين در بخش نظرات نظراتي را ارئه مي دهند كه مسواليتش با بنده نمي باشد موفق باشيد
+ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! 

تا مكان كجا باشد ؟ مكان فساد باشد چون كاباره؟يا مكان بدعت مثل خانقاه ؟(كه بقول خود ذهبيه ها در كتاب ذهبيه خاوري مبتكر آن مسيحي بوده) يا زمين غصبي؟
عزيزم چرا مي فرماييد كساني نه همه ؟
چرا اين جمع به امت واحد نمي پيونند؟
چرا اين اعمال را در مكاني كه ثوابش را دو چندان مي كند( مسجد) برگزار نمي كنند؟
چه اصراري است كه اين اعمال در غير مسجد و در خانقاه برگذار شود؟

مگرحضرت علي در خانقاه نماز مي گذارد؟

كدام امام در خانقاه پا نهاد امام رضا در كجا نماز برگذار مي نمود؟ خانقاه يا مسجد؟

+ پاسخ6 

سئوال: شرکت کردن در مجالس صوفيه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنان چه صورتي دارد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي

بسمه تعالي – جايز نيست و کساني که اوامر و نواهي قرآن کريم را قبول داشته و به امامت ائمه (ع) معتقدند، چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نيست بلکه مضرّ است کنار گذاشته و در جماعت عظيم ملت بزرگ و مسلمانان خود منسلک باشند.

+ پاسخ5 

امام خميني در جاي ديگر مي فرمايند :

از صوفي ها صفا نديدم هرگز زين طايفه من وفا نديدم هرگز

زين مدعيان که فاش انا الحق گويند با خودبيني فنا نديدم هرگز

تا کوس انا الحق بزني خودخواهي در سرّ هويّتش تو نا آگاهي

بردار حجاب خويشتن از سر راه با بودن آن هنوز اندر راهي

گر نيست شوي کوس انا الحق نزني با دعوي پوچ خود معلق نزني

تا خودبيني تو، مشرکي بيش نيي بي خود بشوي که لاف مطلق نزني

+ پاسخ4 

امام خميني در شعري خطاب به حلاج مي فرمايند:

گرتو آدم زاده هستي علّم الاسماء چه شد قاب قوسينت کجا رفته است أو أدني چه شد؟

بر فراز دار، فرياد انا الحق مي زني مدعي حق طلب إنّيت و إنّا چه شد؟

مرشد از دعوت به سوي خويشتن بر دار دست لا الهت را شنيدستم ولي الاّ چه شد؟

+ پاسخ 3 

حضرت امام خميني(ره) در مورد حکيم و عارف مي فرمايند : آن که خود را مرشد و هادي خلايق مي داند و در مسند دستگيري و تصوف قرار گرفته، اصطلاحات اين دو دسته (عارف و حکيم) را به سرقت برده و سر و صورتي به متاع بازار خود داده و دل بندگان خدا را از حق منصرف و مجذوب به خود نموده و آن بيچاره صاف و بي آلايش را به علما و ساير مردم بدبين نموده، براي رواج بازار خود، فهميده يا نفهميده، پاره اي از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بيچاره داده و گمان کرده به لفظ « مجذوب عليشاه » يا « محبوب عليشاه » حال جذبه و حبّ دست مي دهد.امام (ره) در ادامه بيان خود مي فرمايد : اي طالب دنيا و اي دزد مفاهيم! اين کار تو هم اينقدر کبر و افتخار ندارد. بيچاره از تنگي حوصله و کوچکي کله، گاهي خودش هم بازي خورده، خود را داراي مقامي دانسته، حب نفس و دنيا به مفاهيم مسروقه و اضافات و اعتبارات، پيوند شده، يک وليده ناهنجاري پيدا شده و از انضمام اينها يک معجون عجيبي و اخلوطه غريبه اي فراهم شده و خود را با اين همه عيب، مرشد خلايق و هادي نجات امت و داراي سرّ شريعت دانسته؛ بلکه وقاحت را گاهي از حدّ گذرانده، داراي مقام ولايت کليه دانسته، اين نيز از کمي استعداد و قابليت و تنگي سينه و ضيق قلب است.

ايشان در ديوان اشعار خود مي فرمايند :

خار راه مني اي شيخ ز گلزار برو از سر راه من اي رند تبهکار برو

تو و ارشاد من اي مرشد بي رشد و تباه از بر روي من اي صوفي غدار برو

اي قلندر منش، اي باده به کف خرقه بدوش خرقه شرک تهي کرده و بگذار و برو

+ پاسخ 2 

-حضرت آيت‌الله العظمي بهجت: هر عنواني که سبب تشکيل حزب و گروهي شود که مولد فرقه‌اي از 72 فرقه شود باطل است و تاسيس و ترويج آن جايز نيست. تاسيس و ترويج اماکن و مجالس فرقه‌هاي صوفيه کاملا جايز نيست و نهي از منکر و جلوگيري آنها با احراز شرايط امر به معروف وبرهمگان واجب است.

-حضرت آيت‌آلله العظمي نوري همداني: شرکت در مجالس ذکرو دعاي فرقه‌هاي صوفيه و کمک مادي و معنوي در ساخت و عمران اماکن آنها همچون خانقاه و حسينه و نامهاليي از اين قبيل که ويژه عبادت اين فرقه ساخته مي‌شود جايز نيست.

-حضرت آيت‌الله العظمي سيد شهاب الدين مرعشي نجفي - صفحه 183 از تعليقات جلد اول احقاق الحق: حقيقتاً مصيبت صوفيه بر عليه اسلام در نزد من از بزرگترين مصيبت‌است که ارکان اسلام بواسطه اين مصيبت منهدم و بنيان اسلام از هم پاشيده وامصيبتا از اين همه غفلت و سکوت مردم.

-علامه سيد محمد حسين طباطبايي رحمت الله عليه : اين گروه صوفيه طريقت را در مقابل شريعت قرار داده‌اند در حالي که طريقت هرگز نمي‌تواند در مقابل شريعت قرار گيرد

ملا محسن فيض کاشاني عارف وابسته در کتاب‌هاي وافي و کتاب بشارة الشيعه به مذهب صوفيه پرداخته و بدعت‌هاي آنها مانند غنا و سماع و حرکات خاصه و دعاوي گمراه کننده را افشا مي‌کنند.

+ پاسخ 1 

حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني: مجالست با فرقه‌هاي ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضيح اينکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوين اسلامي مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غيره باشد حرام است و هر چيزي که تقويت آنها به حساب آيد حرام است.

حضرت ايت الله مکارم شيرازي

تمام فرق صوفيه داراي انحرافاتي هستند و شرکت در فعاليت هاي آنان و کمک به اهدافشان جايز نيست. تمام فرق صوفيه و از جمله فرقه ذهبيه احمديه داراي انحرافاتي هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامي بسياري از مراکز آنان تعطيل شد. مسئولين محترم دزفول هم نبايد اجازه تأسيس يا تعمير خانقاه تحت هر اسم و عنواني به آنها بدهند. هميشه موفق باشيد.

-حضرت آيت الله العظمي سيستاني: اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است.

-حضرت آيت‌الله العظمي تبريزي: هر مسلماني که برخلاف آن چه علماي شيعه در رساله‌هاي علميه فرمودند عمل کند باطل است و ترويج و اعانت و شرکت در مجالسي که برخلاف آنچه علماي شيعه فرمودند تشکيل شود مشروعيت ندارد.

-حضرت آيت‌العظمي فاضل لنکراني: معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر اين باشد که گمان کند آنجا خصوصيت و شرافتي بر ساير امکنه دارد صحيح نيست بلکه اگر به اين عنوان بروند که آنجا شرعا پايگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام مي‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که براي امور عبادي،‌مذهبي و اعياد مواليد ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما يعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با اين حرکت طبق شرايط و مراحل امر به معروف و نهي از منکر عمل کنيد.

+ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! 
من سؤالي دارم. اگر کسي مي تواند پاسخي به آن بدهد.
اگر کساني در جايي جمع شوند و فقط قرآن بخوانند. نماز بجاي آورند. اشعاري در مدح ائمه معصومين (ع) بخوانند. براي حضرت اباعبدالله (ع) اشک بريزند و مرثيه بخوانند. دعاي کميل بخوانند. زيارت عاشورا تلاوت کنند و نظاير آنها که در حيطه دستورات معصومين (ع) است، آيا مرتد، بدعت گذار و فاسق و ستمکار مي باشند؟!!!


+ پاسخ شما گويا نيست 
البته شما جواب ايشان را نداده ايد. آيا در کلام معصومين (ع) چيزي در مورد حوزه علميه و مراجع تقليد آمده است يا نه؟
اگر نيامده پس بر چه اساسي اين مکان و اين افراد مورد تأييد ما شيعيان مي باشند؟!!!
پاسخ

سلام، چشم!انشالله در پست وعده داده شده اطاعت امر شما را خواهم كرد
+ نظر اينجانب 
لطفاً روايت و حديث معتبري بفرماييد که عناويني نظير حوزه علميه و مراجع تقليد در آنها ذکر شده باشد.
البته منظور من اين نيست که مراجع تقليد و يا حوزه هاي علميه به جهت اينکه در کلام معصوم نيامده است پس مردودند.
چون اينجانب براي انجام امور و تکاليف و احکام ديني خود مقلد يکي از مراجع عظام هستم.
اما مي خواهم بگويم که اين دليل براي مردود بودن ايشان مستدل نيست.
پاسخ

خانم يا آقاي عزيز سلام كاش مي فرموديد از چه كسي تقليد مي فرماييد تا در صورت امكان نظر مرجع تقليدتان را در وبلاگ درج كنم بهر حال هر انساني در هر مسئله اي يا متخصص است يا متخصص نمي باشد اگر متخصص است كه نبايد تقليد كند و اگر متخصص نيست بايد يا عمل به احتياط كند يا تقليد اين هم به حكم شرع است هم حكم عقل و در عمل و زندگي همه همين گونه عمل مي نمايند در مسائل (غير از اصول دين كه تحقيقي است) ما هم بايد همين را انجام دهيم يعني بدون اينكه مبنايي دليل مجتهدمنان را بدانيم در عمل به حكم او بايد رفتار كنيم همانطور كه شما وقتي خدايي ناكرده مريض مي شويد به دكتر و متخصص مراجع مي نمايد و هرچه متخصص بدن فرمود دقيقا اطاعت كرده و تقليد مي نماييد انسان سرما مي خورد آبريزش بيني پيدا مي كند ولي دكتر براي او سوزن به باسنش مي زند به نظر شما و من مشكل بيني چه ارتباطي به باسن دارد؟ بله شما و من بارها اين عمل را اطاعت كرده و جالب اين است نتيجه هم گرفته ايم ولي سوال نكرديم اين به آن چه ربطي دارد؟ بله اگر شما بخواهيد ربط بيني به باسن را بفهميد بايد چند سالي به دانشگاه برويد و متخصص شويد تا ربط بيني و باسن را بفهميد منظور اين است مجتهدين هم مثل پزشكان بر مبناي خود فهم دين مي نمايند و براي شما و من و ديگران راه باز است و مي توانيم خود پزشك شويم يا متخصص دين تا دلايل كافي را پيدا كنيم نتيجه سخنم اين است سخن مجتهد و مراجع تقليد شما ملاك عمل شما است و همين كفايت مي نمايد و خود دليل كافي وافي هست اما بجهت امري كه فرموده ايد چشم انشالله يك پست در مورد احاديث و روايات ائمه در رد صوفيه خواهم نوشت و امر شما را اطاعت خواهم كردارادتمند شما سيد عليرضا حسيني
   1   2      >