دفاع سید احمد آوایی از صوفیه:صوفیه اهل مبارزه نیستند!!!
ارسال شده توسط سید علیرضا حسینی در 89/2/24:: 11:14 عصربسم الله الرحمن الرحیم
قسمت اول
توضیحی در مورد این پست
متن:پیاده شده از فیلم+ نقد های و سوالات اینجانب سید علیرضا حسینی
مکان : منزل سلیم گندمی
زمان : سال 86
جهت جداسازی سخنان جناب آقای سید احمد آوایی و سائل حاضردر منزل جناب اقای سلیم گندمی و نیزسوالات و نقدهای اینجانب سید علیرضا حسینی
سخنان جناب آقای آوایی را بصورت سبز رنگ
سوالات اینجانب سید علیرضا حسینی مشکی رنگ
سولات سائل حاضردر جلسه با رنگ قرمزنگارش شده است
آقای سید احمد آوایی:بنده با صوفیه وخانقاه موافق نیستم زندگی من این را می رساند
سید علیرضا حسینی:جناب آقای سید احمد آوایی علت مخالفت خود را با صوفیه و خانقاه بیان بفرماید؟
با توجه به اینکه برخی از افراد خانواده و بستگانتان عضویا هوادار فرقه ذهبیه هستند و شناخت شما نسبت به ذهبیه شناخت نزدیکی است ضمن بیان ایرادات وانحرافات ذهبیه آنها را نقد کنید تا بدورازهیاهو وجنجال اشکالات و ایرادات وانحرافات این فرقه را بدانیم
سید احمدآوایی:صوفیه اهل مبارزه نیستند عزیزان من صوفیه اهل سیاست نیستند
سید علیرضا حسینی:
1-نظر شما را جلب میکنم به خبری که استاندار لرستان در غائله تخریب خانقای بروجرد بیان داشته اند
خرم آباد-خبرنگارکیهان:
غائله درگیری دراویش با مردم در بروجرد از خارج برنامه ریزی و هدایت می شد.
استاندار لرستان در کنفرانس خبری، افزود: غائله دراویش بروجرد با برنامه ریزی و حمایت عناصری از داخل و خارج از کشور طراحی و به اجرا گذاشته شد که با تدابیر به موقع مدیریت استان و حضور مردم در صحنه عقیم ماند.
«سیدحسین صابری» افزود: تعدادی سلاح گرم از دراویشی که از خارج لرستان برای پیوستن به دراویش درگیر در ماجرا به استان گسیل شده بودند کشف شد و تعدادی از این عوامل دستگیر شدند.
وی افزود: ماجرا از درگیری دراویش خانقاه با مردم کوچه و خیابان آغاز شد و در حالی که با تدابیر به عمل آمده درگیری پس از 24 ساعت تلاش پایان یافته بود و مردم و عوامل درگیری محل را ترک کرده بودند، تعدادی از دراویش با ادامه تجمع در محل خانقاه و بازگشت عده ای دیگر ازدراویش به محل اعلام کردند که به دستور بزرگشان در تهران محل را ترک نخواهند کرد و اصرار آنان بر این موضوع و از طرفی گسیل دراویش بسیاری از دیگر شهرها برای پیوستن به آنان به عنوان بخشی از طرح از قبل طراحی شده حامیان آنان در داخل و خارج از کشور منجر به درگیری با مردم شد.
استاندار گفت: در این درگیری مردم قصد مقابله به مثل نداشتند و فقط دفاع می کردند که در جریان آن حدود پنج تن از دراویش و نزدیک به هشتاد نفر از مردم مجروح شدند.
استاندار افزود: براساس برنامه از قبل طراحی شده بسیاری از دراویش از شهرهای مختلف راهی بروجرد بودند که با هوشیاری و تدبیر مسئولان، قبل از رسیدن به محل درگیری و پیوستن به همکیشان تجمع کننده خود شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: تعدادی از دراویش چند شهر نیز در حمایت از دراویش بروجرد تجمع کردند که از تعدادی از آنها از جمله شهرستان دورود چندین قبضه مسلسل کشف شد و همچنین تعدادی از دراویش سایر شهرها از جمله دزفول که مسلحانه عازم بروجرود بودند قبل از رسیدن به مقصد خلع سلاح شدند.
صابری گفت: دراویش براساس برنامه از قبل طراحی شده با سنگ به مردم حمله کردند و عده ای دیگر از آنان نیز نیروهای مردمی را از ناحیه شکم، پا و سایر قسمت های بدن مجروح کردند.
http://www.nitc.co.ir/kayhannews.ir/860905/15.htm
2-نظر شما را جلب میکنم به تجمعی که بر ضد ساخت خانقاه در محل آستانه سبزقبا برقرار شده بود و برخی از صوفیه ذهبیه درآن تجمع شرکت کرده وسعی در ایجاد تشنج داشتند متن ذیل پیاده شده از فیلم مصاحبه با یکی از سران دارویش ذهبیه می باشد
درویش ذهبی:اگر میزگردی تشکیل می داید مردم بهتر از شما قبول می کردید
مصاحبه کننده:ما هم مخالف نیستیم شما هم نقط نظراتتان را بفرماید
درویش ذهبی:نه نه جلسه باید معین کنید طرفین بشینند مردمی که عقلشان نمی رسد ومردم خودشان کور کوران انتخاب نکند برداشت کنند جلسه دو طرفه باشد گوش بدهند مردم سخنان این طرف و ان طرف را مثل منی که سواد نداریم برداشت کنیم
مصاحبه کننده:خود شما دعوت کنید
درویش ذهبی:نه باید از طرف شما باشد شما ادعا کننده تمام مملکت هستید شما وکیل وصی تمام مملکت هستید از گروه ها درخواست کنید بیایند بنشینند باید جلسه برقرار بشه دو طرف بیایند باهم بحث کنند تا ببینیم حق بجانب کیست
مصاحبه کننده:آیا دکتر گنجویان می آید صحبت کند
درویش ذهبی:بله نماینده دارد
مصاحبه کننده:نماینده دکتر گنجویان کیست؟
درویش ذهبی: مگر شما اقای خامنه ای آمده است ؟
مصاحبه کنند:یعنی گنجویان درسطح آقای خامنه ای است
درویش ذهبی:بله چه اشکال دارد!!!!
آقای سید احمد آوایی!!!مناظر چه کسی با چه کسی آیا اینها طرف مقابلشان را ولی امر مسلمین می دانند ؟ موضوع مناظره چیست؟ طرفین کیستند؟ که مردم گوش دهند و بداند حق با کیست؟
3- در قضیه تخریب خانقای قم نظرشما را جلب میکنم به فراخوان اقای شریعت ازکل دراویش کشور به قم وتجمع درخیابان ارم قمبمدت چند روز
4- نظر شما را جالب میکنم به اینکه تا کنون بیش از70 اعترض و درگیری ازطرفین یعنی چه از ناحیه مردم و چه از ناحیه دراویش ذهبیه بوجود آمده مگر وظیفه ذاتی شورای تامین غیر تامین امنیت و جلوگیری از خشونت است
5- حتما مطلع هستید در انتخابات سال گذشته نور علی تابنده قطب فرقه گنابادی بیانیه داد و فرمود که بپاس زحمات ایت الله !!!کروبی در دفاع از صوفیه به او رای خواهیم داد نیز اقطاب فرقه های اهل حق مشعشعیان و نیز فرقه خاکسار و دیگر فرقه ها اما دو روز مانده به انتخابات دستور رسید همگی به جناب میرحسین موسوی رای بدهند
مطلعید همین ترفند را فرقه ضاله بهاییت بکار برد چرا که از بیت العدل در اسرائیل دستور رسید جناب اقای سید احمد اوایی می دانید فرقه ضاله بهاییت این جاسوسی حزبی باصدای بلند فریاد می زند که ما در سیاست دخالت نمی کنیم و اهل درگیری نیستیم
اگرقدری تاریخ گذشته را از زمان صفویه ببعد را هم نگاه کنیم به روشنی مشخص است که سران اینان همیشه اهل سیاست بوده اند اگر تمایل دارید عکس های اینها را در دست بوسی از محمد رضا پهلوی در وبلاگ درج کنم
براستی چرا مرکز حقوق بشری از صوفیه و بهاییت دفاع می کنند و همیشه برجمهوری اسلامی فشار می اورند قطعنامه صادر میکنند براین که جمهوری اسلامی به بهاییت که از دیدتمام مراجع ضاله ونجس هستند دفاع میکنند و درکنار این دفاع از صوفیه وحقوق انها دفاع می کنند بنده عرضم این نیست هرکس در هر فرقه ای است جاسوس انگلیس امریکاست همانطور که اعتقاد بر بهاییت نیز این نیست اگر بحثی است در سران برخی فرقه هاست که متعدد سند است که با خارج نشینان سر سری دارند براستی چرا وقتی برای اینها مشکلاتی پیش می اید و از ایران فراری می شوند چمدانهای انها در لندن باز می شود مگر بارگاه مولایشان در لندن است تا انجا که اطلاع داریم حرم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در نجف اشرف می باشد ودر اخر این هم سندی دیگر
شاید برای شما هم جالب باشد که چرا غربی ها از صوفیه وفرقه های آن اینگونه دفاع می کنند وچرا امثال مریم رجوی برای فرقه صوفی گنابادی پیام می فرستد
استفان شوارتز (نویسند ه وتحلیل گر غربی) فاش می کند بر اساس طرحی محرمانه که در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بررسی شده است . یکی از هفت هدف دنیای غرب برای موفق شدن در دنیای اسلام کمک به بازگشت تصوف به این جوامع است که به عنوان جایگزین و رقیبی برای اسلام رادیکال به شمار می رود.
برنارد لوییس هم در کنفرانسی که در بنیاد نیکسون برگزار شد به دولت بوش پیشنهاد کرد که برای ارتقای سطح گفتگو بین آمریکا و دنیای اسلام با شیخ محمود هشام کعبانی رهبر بزرگ ترین گروه صوفیه به مذاکره بنشیند.
نویسنده آنگاه خصوصیت صوفیه را بررسی کرده و می گوید: ایران به عنوان یکی از کانون های مهم صوفیه در جهان اسلام است.
وی خاطر نشان می کند که بیشتر آثار صوفیه به زبان فارسی است . شوارتز می نویسد: پلورالیسم و میانه روی تصوف چه بسا نقش تعیین کننده ای در دوره گذار جهان اسلام داشته است.
منبع :روزنامه شرق شماره 429 شنبه 15 اسفند 1383
توضیح:بنیاد نیکسون یکی از نهادهای عمده تصمیم گیری سیاست های دولت آمریکا است که توسط ریچارد نیکسون (رئیس جمهور اسبق آمریکا) تاسیس گردید ویکی از بزرگان این بنیاد هنری کسینجر(وزیر خارجه اسبق آمریکا) می باشد.
می توان گفت از سال 1945 تا حال هیچ سیاست مدار برجسته آمریکایی وجود نداشته که مدتی در این بنیادها فعالیت نکرده باشد. در واقع این بنیادها به منزله اتاق رختکن ورود به پست های عالی هستند . حیطه عمل و نفوذ آنها از دانشگاه ها گرفته تا مراکز سیاسی فرهنگی اقتصادی علمی و پزوهشی و از داخل تا خارج از این کشور را دربر گرفته است.با توجه به ماهیت وروال کار این کانون ها که وظیفه پاسداری و حفاظت از نظام سلطه را برعهده دارند هم اینک بخش قابل ملاحضه ای از این بنیادها وموسسات زیر مجموعه آنها فعالیت های خودرا حول محور (اسلام زدایی ) در دهها کشور مسلمان و بالاخص مهمترین قطب سیاسی جهان اسلام یعنی (جمهوری اسلامی) و راههای مقابله با نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران از طریق ارتباط با عناصر گروه ها و فرقه های معاند منحرف و بریده از ملت در داخل و خارج از کشور ونیز هدایت سیاسی مادی و پشتیبانی از آنان چهره سازی ایجاد تفرقه وبرپایی تشنج تمرکز کرده اند.
در همین حال
مستر همفر، جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی، در خاطرات خود برنامه دولت انگلستان را در مورد اسلام این¬گونه بیان می¬کند:
«گسترش همه¬جانبه خانقاه¬های دراویش، تکثیر و انتشار رساله¬ها و کتاب¬هایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها وگوشه¬گیری سوق می¬دهد، مانند مثنوی مولوی و احیاء العلوم غزالی(خاطرات مستر همفر،ص 65)